Kuidas inflatsioon mõjutab ostuharjumusi? Värske küsitlus annab aimu eestlaste tarbimiskäitumisest

Viimastel kuudel on üha rohkem räägitud inflatsioonist ja hinnatõusust, mistõttu otsustas www.parimonlinekasiino.ee korraldada lühikese küsitluse, et uurida lähemalt eestlaste ostuharjumusi. Siin on mõned põnevad tulemused, mis aitavad paremini mõista, kuidas inimesed poes käivad, mida enim ostetakse ja kuidas hinnatõus nende igapäevaseid otsuseid mõjutab.

Kui sageli poes käiakse?

Paar korda nädalas – 27 167 vastajat (54,40%)

Iga päev – 16 825 vastajat (33.73%)

Harvem – 5 906 vastajat (11,84%)

Tulemustest nähtub, et enamik inimesi (ligikaudu pooled vastanutest) eelistab poes käia paar korda nädalas. See kajastab paljude tarbijate soovi planeerida oste ette, et säästa aega ja vältida liigseid kulutusi. Samas on märkimisväärne hulk inimesi, kes käivad poes iga päev – see võib viidata kas läheduses asuva mugava toidupoe olemasolule või vajadusele osta alati värsket toidukraami.

Mida kõige sagedamini ostetakse?

Toiduaineid – 48 106 vastajat (99,02%)

Kosmeetikat – 234 vastajat (0,49%)

Elektroonikat – 146 vastajat (0,30%)

Rõivaid – 94 vastajat (0,20%)

Pole üllatav, et esikohal on toiduained. Küsitluse tulemused kinnitavad, et esmatarbekaubad (sh värske toit) on poes käigu peamine eesmärk. Samal ajal näitab kosmeetika, elektroonika ja rõivaste ostmine, et inimesed pööravad lisaks igapäevastele vajadustele tähelepanu ka ilule, tehnoloogiale ja garderoobi täiendamisele.

Kas hinnatõus mõjutab igapäevaseid ostuotsuseid?

Püüan rohkem säästa, et hinnatõusu kompenseerida – 26 556 vastajat (54,63%)

Ostan vähem, et vältida hinnatõusu mõju – 20 659 vastajat (42,44%)

Ei mõjuta, sest sissetulek kasvab samas tempos – 1 442 vastajat (2,96%)

Enamik vastajaid tunnistab, et inflatsioon ja hinnatõus on neid sundinud oma oste kriitilisemalt üle vaatama. Paljud üritavad leida soodsamaid alternatiive või vähendada ostude mahtu. Samas on olemas ka grupp inimesi, kelle sissetulek püsib hinnatõusuga samas tempos ning nende ostuharjumused pole märkimisväärselt muutunud.

Mida järeldada?

1. Planeerimine on võtmetähtsusega: Paljud inimesed käivad poes paar korda nädalas ja planeerivad ostud hoolikalt, et vältida impulssoste ja hoida kokku nii aega kui ka raha.

2. Esmatarbekaubad kõige olulisemad: Suurim osa inimesi ostab peamiselt toiduaineid, mis kinnitab, et igapäevaelu kulud moodustavad suure osa pere eelarvest.

3. Inflatsiooni mõju on reaalne: Lõviosa tarbijatest tunnistab, et hinnatõus mõjutab nende igapäevaostusid – paljud üritavad kulusid kärpida või eelistavad odavamaid alternatiive.

Küsitluse tellija – www.parimonlinekasiino.ee

Kõnealuse küsitluse viis läbi www.parimonlinekasiino.ee, et paremini mõista tarbijate vajadusi ja eelistusi. Kui otsid lisaks argipäeva planeerimisele ka veidi vaheldust või soovid proovida õnne online-mängudes, siis külasta kindlasti www.parimonlinekasiino.ee. Sealt leiad ülevaate parimatest veebikasiinodest, võidupotentsiaaliga mängudest ja ohutusnõuannetest, et meelelahutus oleks turvaline ning vastutustundlik.

Säästa nutikalt, naudi elu mõõdukalt ja ära unusta, et igapäevane eelarve tasakaal on vaid üheks sammuks laiemas finantsplaneerimises.

Teised pakkumised